Strona główna
Internet
Tutaj jesteś
Internet sztuczna inteligencja w biznesie

Vertex AI – 5 sposobów jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie

Data publikacji 22 lutego 2024

Sztuczna inteligencja i jej coraz liczniejsze modele stają się niezbędnikiem w dzisiejszym biznesie. Aż 55% prezesów polskich firm zdaje sobie sprawę, że ich firma musi przejść transformację w ciągu najbliższych 10 lat, aby utrzymać rentowność, według globalnego badania CEO Survey przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC pod koniec 2023 roku. Według Cisco AI Readiness Index, 61% managerów w Polsce zdaje sobie sprawę, że mają rok na wdrożenie technologii AI zanim ich firmy odczują skutki “pozostawania w tyle”.

Jedną z najnowocześniejszych, a jednocześnie najdłużej rozwijanych platform AI na rynku jest Vertex AI, stworzona przez Google i oferowana w ramach usług Google Cloud. Dzięki zaawansowanym algorytmom uczenia maszynowego, platforma umożliwia firmom szeroko zakrojoną automatyzację powtarzalnych zadań. Pozwala również identyfikować wzorce i prognozować trendy, a tym samym efektywniejsze tworzenie nowych produktów i zarządzanie zasobami.

Jak firmy korzystają z Vertex AI?

Vertex AI cieszy się zainteresowaniem przedsiębiorstw z niemal każdej branży, od firm produkcyjnych, przez dystrybutorów i firmy handlowe, po finanse i firmy z sektora zaawansowanych technologii.

W jaki sposób firmy wykorzystują Vertex AI? Dzięki szerokiemu wachlarzowi modeli dostępnych na platformie, zastosowań jest wiele. Poniżej zebraliśmy 5 najczęściej wykorzystywanych, jak również przykłady światowych firm, które wybrały Vertex AI do realizacji swoich celów.

  1. Prognozowanie popytu 

Vertex AI umożliwia analizę ogromnych zbiorów danych, na podstawie których prognozuje przyszły popyt na produkty i usługi. Dzięki zaawansowanych algorytmom uczenia maszynowego, firma możąe identyfikować wzorce w danych i podejmować trafne decyzje biznesowe, optymalizując swoją strategię marketingowo-sprzedażową oraz planując wykorzystanie zasobów.

Brazylijski koncern Magalu jest w stanie w lepszym stopniu określać swoje zapotrzebowanie magazynowe właśnie korzystając z funkcji dostępnych w Vertex AI.  

  1. Personalizacja doświadczeń klientów

Poprzez analizę zachowań klientów i ich preferencji zakupowych, Vertex AI umożliwia firmom tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla klientów. Na podstawie zebranych danych, firma może dostosowywać oferty, rekomendacje produktów oraz interakcje z klientami, co prowadzi do zwiększenia lojalności klientów i poprawy wskaźnika konwersji. 

  1. Automatyzacja procesów biznesowych

Vertex AI pozwala firmom automatyzować powtarzalne zadania i procesy biznesowe poprzez wdrożenie zaawansowanych modeli uczenia maszynowego. Automatyzacja może obejmować np. obsługę klienta, zarządzanie stanem magazynowym, przetwarzanie dokumentów takich jak faktury i zamówienia itp. Automatyzacja procesów przekłada się na znaczące oszczędności czasu i zasobów. 

Japoński oddział firmy Coca Cola (Coca Cola Bottlers Japan) dzięki wykorzystaniu Vertex AI oraz BigQuery śledzi dane z 700 tys. automatów i na ich podstawie jest w stanie przewidzieć gdzie najbardziej opłaca się lokować produkty.

  1. Wykrywanie wad i analiza ryzyka

Dzięki analizie dużych zbiorów danych, modele Versex AI potrafią wykrywać wzorce i zidentyfikować podejrzane zagrożenia. Dotyczy to zarówno awarii mechanicznych, jak i wykrywania potencjalnych oszustw i nadużyć. 

Seagate, producent dysków HDD, korzysta z modeli Vertex AI aby lepiej przewidywać awarie dysków. Skuteczność modelu AutoML sięga nawet 98%. Natomiast Subaru wykorzystuje możliwości Vertex AI do zmniejszenia liczby śmiertelnych wypadków samochodowych.

  1. Ulepszanie produktów i usług

Vertex AI umożliwia również szeroko zakrojone analizowanie opinii klientów oraz danych związanych z użytkowaniem produktów i usług. Jednym z najczęstszych zastosowań zamiany mowy na tekst jest transkrypcja rozmów telefonicznych klientów w celu analizy nastrojów. Dzięki temu analitycy mogą identyfikować powtarzające się problemy klientów, którymi należy się zająć. Analiza sentymentu potrafi zrozumieć zachowania klientów oraz ich oczekiwania, dzięki czemu firmy mogą reagować na zmieniające się potrzeby i zwiększać poziom satysfakcji klientów. 

Dzięki wykorzystaniu Vertex AI, popularna platforma Etsy, łącząca ludzi tworzących, kupujących i sprzedających rękodzieła, skróciła czas przejścia od pomysłu do produktu o połowę.

Vertex AI to kompleksowa platforma AI, którą wiele firm wykorzystuje do personalizacji ofert, automatyzacji procesów oraz doskonalenia produktów i usług. Dzięki zaawansowanym algorytmom uczenia maszynowego, Vertex AI otwiera nowe możliwości dla przedsiębiorstw, pomagając im lepiej zrozumieć swoich klientów i osiągnąć sukces na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach. 

Jak mogę sprawdzić możliwości Vertex AI w praktyce?

By AI nie okazał się tylko modnym słowem warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy innych oraz dobrze zaplanować proces implementacji takiego rozwiązania, W tym celu pomocny może być kontakt z partnerem Google Cloud, firmą FOTC. Korzystając z wiedzy i doświadczenia ekspertów, masz pewność, że wdrożenie AI w Twojej firmie będzie skuteczne i przełoży się na wysoki ROI.

Materiał zewnętrzny

Jak dodać drukarkę do komputera? Poradnik

Redakcja bezpiecznypc.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?