bezpiecznypc.pl

Komputery i Oprogramowanie

strategie marketingowe
Lifestyle

Skuteczne strategie marketingowe, które zwiększą sprzedaż online

Przez aktualnie panującą na świecie sytuację pandemiczną, zwiększenie sprzedaży online jest priorytetem numer jeden dla większości firm. Zarówno sklepy Shoper, jak i internetowi giganci – choćby Amazon, muszą codziennie toczyć swoją walkę o być albo nie być. Jak zapewne wiesz, odpowiednio zaplanowana strategia marketingowa może pomóc Ci w zwiększeniu zysków. O czym koniecznie musisz pamiętać, budując ją od zera

Korzystaj z mediów społecznościowych

Media społecznościowe zrewolucjonizowały nasze życie i stały się jego nieodłączną częścią. Nie tylko zmieniły całkowicie sposób naszej komunikacji, ale także ułatwiły dostęp do wielu życiowych sfer, poprzednio nieuchwytnych. Facebook, Instagram, LinkedIn i popularny obecnie wśród młodych ludzi TikTok, to tylko niektóre platformy, które możesz wykorzystać do promocji swojej marki. Są świetnym narzędziem do uskuteczniania real-time marketingu, czyli strategii opierającej się na nawiązywaniu do bieżących wydarzeń. Przykład? Post giganta meblowego, czyli sieci sklepów IKEA, który pojawił się zaraz po ogłoszeniu koloru roku 2020 przez Pantone. Zwycięzcą został Classic Blue, czyli kolor wszystkich marketów IKEA. Opublikowali więc post ze zdjęciem jednego ze sklepów o treści “Jesteśmy w trendzie od lat – #pantone2020”. To świetny marketingowy zabieg – klienci uwielbiają tego typu nawiązania! Pokazują, jak szybko jesteśmy w stanie reagować na zmieniający się rynek i czy śledzimy obowiązujące trendy. Nie zapominaj również o prowadzeniu blogów, dzięki którym możliwe jest pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce Google.

Zainwestuj w wysokiej jakości obrazy

Posty z obrazami klikają się 37% więcej razy, niż posty bez nich. Zdjęcia umożliwiają opowiedzenie wielu historii, sprawiają, że post wydaje się być bardziej wiarygodny. Nie każdy produkt lub usługę można wyrazić słowami, dlatego warto zainwestować w dobrą, profesjonalną fotografię, zwłaszcza, jeśli Twoja firma jest firmą produktową. Jeśli nie, o oprawę graficzną Twojego sklepu zadbają graficy komputerowi. 

Chwal się opiniami klientów

Wielu potencjalnych klientów, przed zakupem produktu przegląda strony z opiniami innych klientów. Przekuj je w narzędzie marketingowe! Naucz się zawsze zachęcać lojalnych klientów do wystawiania pozytywnych recenzji. Percepcja marki jest bardzo ważnym elementem, jeśli w grę wchodzą zakupy online. Twoi recenzenci są w pewnym sensie ambasadorami Twojej marki. 

Zainwestuj w optymalizację mobilną

Telefony zastąpiły tablety, laptopy i komputery stacjonarne. Korzystamy na smartfonach zarówno z wyszukiwarek, jak i aplikacji mobilnych. Na telefonach sprawdzamy pocztę elektroniczną i zapisujemy najważniejsze informacje. Kalendarz w smartfonie organizuje nam dzień i przypomina o zaplanowanych spotkaniach. To dlatego, prowadząc sklep online, musisz mieć dobrze zoptymalizowaną witrynę lub aplikację. Optymalizacja mobilna wpływa na słowa kluczowe, strukturę projektu, estetykę i łatwość nawigacji. Jeśli nie zadbasz o wszystkie te aspekty, możesz zrazić do siebie potencjalnych klientów. 

Zapewnij jak najwięcej opcji płatności

Twoja witryna internetowa powinna obsługiwać Google Pay, Apple Pay, Przelewy24, PayPal i Blik. Jeśli klientom spodoba się określony produkt, ale nie znajdą w Twojej witrynie metody płatności, która będzie dla nich odpowiednia, zaczną szukać innego sklepu. Pamiętaj o zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji, aby zwiększyć zaufanie klientów, a zapomnij o bazowaniu jedynie na przelewach tradycyjnych. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *